Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(190)
Forma i typ
Artykuły
(190)
Autor
Kulke-Fiedler Ch
(12)
Schmeling U
(9)
Klingsieck R
(6)
Hof H
(5)
Iten J
(5)
Winkler F
(5)
Green A
(4)
Seifert W
(4)
Sulser R
(4)
Meyer H.R
(3)
Anklin R
(2)
Chadha K
(2)
Doepgen Christian
(2)
Fankhauser B.A
(2)
Gessner A
(2)
Odrich B
(2)
Saenger E
(2)
Spohn M
(2)
Thomsen D
(2)
Abdollahi Ali
(1)
Altermatt R
(1)
Arndt E.-H
(1)
Benetti Claudia
(1)
Braun I
(1)
Brunschwiler R
(1)
Bull E
(1)
Byrn H
(1)
Cerbera V
(1)
Eyesleft
(1)
Fankhauser B
(1)
Fellder G
(1)
Gaibrois C
(1)
Hayek P
(1)
Itne J
(1)
Jung Ch
(1)
Kliengsieck R
(1)
Koch B
(1)
Korber N
(1)
Kulke Ch
(1)
Kulke-Fidler Ch
(1)
Kulke-Fiedler C
(1)
Kulke-Fiedler CH
(1)
Mas S
(1)
Mehta M
(1)
Meyer R.H
(1)
Mish Lann
(1)
Saenger E.H
(1)
Sager K
(1)
Schmelling U
(1)
Schraner J
(1)
Schrener J
(1)
Schroder R
(1)
Schröder R
(1)
Scorza A
(1)
Shaw B
(1)
Streuli J
(1)
Stuchley R.W
(1)
Tateno Y
(1)
Tittmann F
(1)
Truttmann M
(1)
Willhöft U
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2000 - 2009
(98)
1990 - 1999
(62)
1980 - 1989
(25)
Kraj wydania
Szwajcaria
(186)
Niemcy
(4)
Język
nieznany (de)
(127)
niemiecki
(44)
angielski
(14)
nieznany (en)
(4)
polski
(1)
Temat
przewozy ładunków
(51)
polityka transportowa
(49)
prognoza
(48)
Unia Europejska
(33)
rozwój
(32)
transport kolejowy
(32)
port morski
(29)
inwestycja
(28)
żegluga morska
(24)
dst
(23)
transport
(23)
logistyka
(21)
koszt
(19)
Europa
(18)
konkurencja
(18)
transport morski
(18)
infrastruktura transportu
(16)
przewozy międzynarodowe
(16)
rynek transportowy
(16)
Rosja
(15)
transport lotniczy
(15)
Niemcy
(14)
przewozy kontenerowe
(14)
przeładunek
(13)
transport kombinowany
(13)
współpraca międzynarodowa
(13)
finansowanie
(12)
modernizacja
(12)
konferencja
(11)
Azja
(10)
Europa Wschodnia
(10)
Francja
(10)
transport drogowy
(10)
transport samochodowy
(10)
Polska
(9)
armator
(9)
budowa
(9)
infrastruktura portowa
(9)
tranzyt
(9)
Europa Zachodnia
(8)
polityka państwa
(8)
reforma
(8)
usługa transportowa
(8)
żegluga śródlądowa
(8)
EWG
(7)
infrastruktura logistyczna
(7)
integracja Europy
(7)
liberalizacja rynku
(7)
linia kolejowa
(7)
polityka kolejowa
(7)
Chiny
(6)
USA
(6)
infrastruktura kolejowa
(6)
polityka żeglugowa
(6)
port kontenerowy
(6)
projekt
(6)
zdolność przeładunkowa
(6)
świat
(6)
2010
(5)
Szwajcaria
(5)
centrum logistyczne
(5)
integracja transportu
(5)
liberalizacja przewozów
(5)
ochrona środowiska
(5)
polityka portowa
(5)
przedsiębiorstwo transportowe
(5)
przewozy transgraniczne
(5)
samolot transportowy
(5)
tabor lotniczy
(5)
terminal kontenerowy
(5)
terminal przeładunkowy
(5)
transport intermodalny
(5)
trasa wschód-zachód
(5)
2002
(4)
2003
(4)
Boeing
(4)
Europa Centralna
(4)
IRU
(4)
PKP
(4)
bezpieczeństwo w transporcie
(4)
droga wodna śródlądowa
(4)
flota
(4)
flota towarowa
(4)
infrastruktura drogowa
(4)
kolej prywatna
(4)
korytarz transportowy
(4)
korytarz transportowy europejsko-azjatycki
(4)
parametr eksploatacyjny
(4)
port lotniczy
(4)
program
(4)
przepis prawny
(4)
restrukturyzacja
(4)
rynek światowy
(4)
użytkowanie wspólne
(4)
żegluga liniowa
(4)
2004
(3)
2005
(3)
2020
(3)
Airbus
(3)
DB AG
(3)
190 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Making an old line new / Ali Abdollahi. // International Transport Journal. - 2021, nr 23-26, s. 24-25. - rys.1; fot.1.
Dokument nadrzędny: International Transport Journal.
Ali Abdollahi, ekspert kolei irańskich, członek grupy koordynacyjnej omawia kwestię wznowienia projektu pociągu kontenerowego kursującego na trasie Istambuł-Teheran-Islamabad (ITI). Jego próbne uruchomienie miało miejsce już w 2009 r., później wstrzymano kolejne działania - oficjalnie z powodu 'problemów operacyjnych'. W czasie pandemii, po wirtualnych obradach w październiku 2020 r. specjalnego zespołu koordynującego projekt koleje tureckie (TCDD), irańskie (RAI) i pakistańskie uzgodniły strategiczne cele przedsięwzięcia - istotne, zdaniem eksperta, nie tylko dla rozwoju handlu, ale także regionalnego bezpieczeństwa i stabilności politycznej. Rozpoczęto też szczegółowe ustalenia techniczne (m.in. dotyczące standardu szerokości toru, redukcji taryf i uzgodnień rozkładów jazdy). Sens przedsięwzięciu nadaje oszczędność czasu podróży (12 dni dla całej trasy, podczas gdy cargo z tureckiego portu Mersin do pakistańskiego Karaczi zajmuje aż 35-40 dni).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Piraten der Neuzeit / R. Anklin. // International Transport Zeitschrift. - 1997, nr 45, s.4-5.
Autor
Forma i typ
Zawarty w: P.III.1248
Nowoczesne piractwo jest brutalne o nastawieniu ekonomicznym, choć zdarzają się też motywacje polityczne. Konwencja ONZ z 1988 r. o prawie morskim definiuje piractwo jako czyn kryminalny popełniony na pełnym morzu.(zob. też "Biul. Inf." nr 1/98).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wieviel Ol bleibt uns noch ? / R. Anklin. // Internationale Transport Zeitschrift. - 1998, nr 13, s. 4-5.
Autor
Forma i typ
Zawarty w: P.III.1248
Szacunkowe wielkości światowych zasobów ropy naftowej. Konsekwencje progresji zużycia ropy. Alternatywne źródła ropy naftowej (zob. też "Biul. Inf" nr 7/98)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Golden Zukunft fur den Seeverkehr / E.-H. Arndt. // Internationale Transport Zeitschrift. - 2006, nr 47-48, s.31-33.
Omówienie studium rozwoju gospodarki morskiej i logistyki transportowej w perspektywie do 2030 r. Prognozowany wzrost europejskich przewozów morskich. Aktualny poziom zamówień na statki handlowe. Scenariusz wzrostu przeładunków w największych portach europejskich do 2030 r. (zob. też "Biul. Inf." nr 2/2007).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
An alternative on the New Silk Road. East-West interface / Claudia Benetti. // International Transport Journal. - 2021, nr 19-20, s. 12. - fot.2.
Dokument nadrzędny: International Transport Journal.
Transport kolejowy wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku jest w fazie rozkwitu: w samym tylko 2020 r. liczba pociągów towarowych pomiędzy Chinami a Europą wzrosła o 50 procent. Możliwości techniczne Szlaku osiągają już granice rozwoju, trwa więc budowa nowych obiektów. Obok terminali w Polsce i na Białorusi budowany jest obecnie intermodalny terminal przeładunkowy we wschodnich Węgrzech niedaleko granicy z Ukrainą i Słowacją (obok wsi Fényeslitke). Projekt przewiduje ułożenie pięciu torów po każdej stronie obiektu. Tor suwnicowy jest tak zaprojektowany, aby cztery pociągi o długości 750 m mogły być obsługiwane jednocześnie. Dedykowana dla tej inwestycji sieć 5G ma zapewnić szybką bezprzewodową komunikację, a całość infrastruktury będzie zasilana 'zieloną energią'. Hub ma rozpocząć działanie w pierwszym kwartale 2022 r. W początkowej fazie możliwości przeładunkowe osiągną 300-500 tys. TEU, a docelowo nawet 1 mln TEU.
Artykuł
W koszyku
Logistikmarkt Russland. Die Nahfrage steigt rasant an / I Braun. // Internatinale Transport Zeitschrift. - 2005, nr 35-36, s. 35-37.
Rosyjski rynek logistyczny, udział w nim firm zagranicznych, głównie z Niemiec. Transport i logistyka jako jedne z najważniejszych elementów rozwoju gospodarczego Rosji - opis znaczenia tych gałęzi transportu. (Zob. też Biul. Inf. ROI 12/2005)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Netzwerk-Strukturen fur den europaischen Landtransport / R. Brunschwiler. // Internationale Transport Zeitschrift. - 2001, nr 22, s. 14-15.
Uwarunkowania rozbudowy sieci paneuropejskiej. Aktualne problemy międzynarodowego transportu samochodowego. Efekty deregulacji rynku transportowego. Prognozowane zmiany w zapotrzebowaniu na przewozy samochodowe. Wpływ technologii informatycznych na dynamikę rynkową transportu (zob. też "Biul. Inf." nr 8/2001).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Euromed: Neuer Schwung fur das Verkehrswesen / E. Bull. // Internationale Transport Zeitschrift. - 2001, nr 15, s. 59-61.
Umowa o "Partnerstwie Europa-Morze Śródziemne" - utworzenie strefy wolnego handlu Euromed. Charakterystyka gospodarcza krajów założycielskich. Prognozy rozwoju przewozów w Europie Południowej. Sieć kolejowa i drogowa krajów Euromed (tabele). Priorytety KE w polityce transportowej dotyczącej regionu Morza Śródziemnego (zob. też "Biul. Inf." nr 10/2001).
Artykuł
W koszyku
Tangier Med. Afrikas tor nach Europa / H. Byrn. // Internationale Transport Zeitschrift. - 2007, nr 19-20, s. 65-66.
Znaczenie nowego portu kontenerowego Tanger Med (Maroko); parametry przeładunkowe, zakres działania, pozycja rynkowa. Współpraca Maroko - Hiszpania w obsłudze przewozów morskich w rejonie Środkowego Wschodu i Afryki Północnej (zob. też "Biul. Inf." nr 7-8/2007)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Int. Transp. Z..
Ożywienie na światowym rynku przewozów morskich. Różnorodne interpretacje zmian na rynku frachtowym. Przewidywanie tendencji wzrostowej popytu na statki do 1990 r. Analiza cen statków. (zob.też "Biul.Inf.ROI" nr 1-2/89)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Asiatische Häfen. Giganten unter sich / K. Chadha. // Internationale Transport Zeitschrift. - 2004, nr 19, s.23-26.
Wskaźniki przeładunkowe portów kontenerowych w Azji. Planowane inwestycje. (Zob. też Biul Inf. ROI 11/2004)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
China investiert in die Binnenschiffahrt / K. Chadha. // Internationale Transport Zeitschrift. - 2002, nr 13, s. 8-9.
Plany rozwoju zachodnich regionów Chin: rozwój żeglugi na rzece Jangcy i jej dopływach. Rola gospodarcza transportu rzecznego w Chinach. Program inwestycyjny dla poprawy żeglugi rzecznej. Modernizacja portów rzecznych. Współpraca regionalna w zakresie żeglugi śródlądowej dla intensyfikacji wymiany handlowej Chiny-Myanmar-Laos-Tajlandia (zob. też "Biul. Inf." nr 6/2002).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Fluvio-maritime urban logistics / Christian Doepgen. // International Transport Journal. - 2021, nr 23-26, s. 7. - fot.1.
Dokument nadrzędny: International Transport Journal.
Trzy francuskie porty połączone od 2012 r. pod wspólną nazwą Haropa (Hawr, Rouen, Paryż) dokonały kolejnego kroku w procesie unifikacji wokół osi Sekwany. 1 czerwca br. powołano nowy podmiot "Wielki port rzeczno-morski osi Sekwany" ("Grand port fluvio-maritime de l'axe Seine"). Szczególną rolę hubu wewnętrznego dla regionu paryskiego odgrywa port w Grennevilliers (piąty pod względem wielkości kompleks portowy na północy Europy, drugi w Europie port rzeczny). Firma Goodman France uzyskała kontrakt na budowę tam multimodalnej platformy logistycznej o powierzchni 90 tys. m2. Platforma nazwana "Green Dock" ma zostać zbudowana do 2025 r. i służyć rozwojowi transportu rzecznego i utworzeniu systemu zaopatrzenia wewnętrznego wykorzystującego Sekwanę dla całego regionu paryskiego. To przykład roli portów rzecznych i morskich w rozwoju zdekarbonizowanej logistyki.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
North America as an import region / Christian Doepgen. // International Transport Journal. - 2021, nr 23-26, s. 19. - 1.
Dokument nadrzędny: International Transport Journal.
Dane z pierwszego kwartału 2021 r. potwierdzają tendencję spadku eksportu z Ameryki Północnej i wzrostu importu towarów drogą morską. Według CTS (Container Trades Statistics) w 1 kwartale zanotowano wzrost importu o 16,6 procent (do 1,9 mln TEU) i spadek amerykańskiego eksportu o 7,4 procent (do 3,6 mln TEU). Mimo że statystyki CTS często są korygowane przez niemieckie instytucje badawcze RWI (Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung) i ISL (Institute of Shipping Economics and Logistics), tendencja jest wyraźna - największy wzrost importu kontenerowego do Ameryki Północnej nastąpił z krajów Dalekiego Wschodu (47,3 procent), drugi pod względem całkowitego udziału kierunek europejski (16 procent wolumenu przewozów) powiększył się o 5,3 procent. Zestawienie zawarte w tekście prezentuje udział procentowy poszczególnych obszarów świata w imporcie krajów Ameryki Północnej, procentowy wzrost w 1 kwartale 2021 r. (niewielki spadek zanotowała jedynie Ameryka Łacińska oraz Australazja) i porównanie bezwzględnych wielkości w TEU w 1 kwartałach lat 2019, 2020 i 2021.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Ist die Seeschiffahrt in Europa uberreguliert ? / Eyesleft. // Internationale Transport Zeitschrift. - 1998, nr 14, s. 17-19.
Zmiany funkcjonowania żeglugi handlowej w latach 90. - alianse kilku dużych armatorów, spadek znaczenia konferencji armatorów. Polityka taryfowa (zob. też "Biul. Inf." nr 7/98)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
USA bauen elektronischen Mauer / B. Fankhauser. // Internationale Transport Zeitschrift. - 2002, nr 16, s. 16-17.
Proces globalizacji po atakach terrorystycznych w USA. Nowe wymogi bezpieczeństwa w transporcie amerykańskim. Ustawodawstwo antyterrorystyczne w USA. Nakłady finansowe na poprawę bezpieczeństwa w portach morskich (zob. też "Biul. Inf." nr 7/2002).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
EDI: a dream comes true / B.A. Fankhauser. // Internationale Transport Zeitschrift. - 1995, nr 5, s.38-39.
Najlepszym sposobem ograniczenia kosztów administracyjnych jest zredukowanie "góry papierów" przez eliminację zbędnych procedur. Z tych względów system EDI (Electronic Data Interchange - elektroniczna wymiana danych) jest nie tylko sprawą techniczną, ale również strategią businessu (Zob."Biul.Inf.ROI" nr 5/95).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Eurocargo '95 im Zeichen der Logistik / B.A. Fankhauser. // Internationale Transport Zeitschrift. - 1995, nr 9, s.4-5.
Hasłem tegorocznych, 22-24.02. Transportowych Targów Fachowych Eurocargo '95 w Stuttgarcie było; "Dobrobyt potrzebuje transportu, transport potrzebuje logistyki". Wygłoszono ponad 100 referatów. Reasumując można stwierdzić, że państwo powinno koncentrować się wyłącznie na określaniu ekologicznych warunków ramowych. Transport i spedycja wykazały, że mogą się obyć bez rządowego dyrygowania (Zob."Biul.Inf.ROI" nr 4/95).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
China-Die neue Wirtschaftsmacht Grösser, besser, Spitze / G. Fellder, U. Schmeling. // Internationales Transport Zeitschrift. - 2004, nr 19, s.10-11.
Polityka transportowa Chin. Uwarunkowania rozwoju ekonomicznego chińskiego transportu, modernizacja infrastruktury transportowej. Zrealizowane i planowane inwestycje transportowe. Wyniki ekonomiczne chińskiego transport w latach 2002-2004. (Zob. też Biul Inf. ROI 11/2004)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
ELF'98:Konzentrationen und Privatisierungen / C. Gaibrois. // Internationele Transport Zeitschrift. - 1998, nr 41, s. 4-5.
Omówienie referatów II Europejskiego Forum Logistyki (ELF). Udział kapitału zagranicznego w europejskich przedsiębiorstwach lotniczych i kolejowych. Znaczenie logistyki w rozwoju międzynarodowego transportu towarowego. Reakcje na Zieloną Księgę UE dotyczącą portów i żeglugi morskiej (zob. też "Biul. Inf." nr 12/98)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej